To nie jest blog z typowymi recenzjami książek.
To jest moja osobista podróż.
Bardzo subiektywna.
Podróż w emocje.
Podróż we wspomnienia.
Podróż sentymentalna.

niedziela, 26 sierpnia 2012

"Opowieści terapeutyczne o niepłodności. Czekając na bociana" - Bogda Pawelec

Chyba po raz pierwszy napiszę w tym miejscu o książce, której nie mam jeszcze w rękach, a którą zaledwie przed chwilą dopiero co zamówiłam, mając nadzieję na otrzymanie jej w jak najkrótszym terminie. Ale po kolei.

Patrzyłam dzisiaj na półki z książkami w naszym pokoju, zastanawiając się jakie pozycje (najlepiej ze dwie) zabrać na wyjazd nad morze. Przeglądając jedną z nich, na jej końcu natrafiłam na reklamę "Opowieści terapeutycznych o niepłodności". Od razu pomyślałam o bliskiej mi osobie, która boryka się z tym problemem i niewiele się zastanawiając, wysłałam do niej mail z linkiem. 

Na tyle zaciekawił mnie przeczytany opis, że poszłam po pomoc do wujka Google, który przekierował mnie na stronę internetową autorki książki. Tam znalazłam rozdział pierwszy - I tak cię muszę zabić. Czytałam go na głos - dla siebie oraz Męża. Z przejęciem, zaciekawieniem, ale także refleksją. Co chwilę odkrywałam wiele podobieństw między Anną a mną. Kiedy skończyłam lekturę, spojrzałam na Dyrektora Wykonawczego, a on powiedział tylko jedno słowo: "zamawiaj".

Rozmawialiśmy jeszcze długo o swoich przemyśleniach na temat treści zawartej w tamtym rozdziale. I po raz kolejny doszliśmy do tego samego wniosku, a mianowicie - jaką ignorancją wykazują się ci, którzy odrzucają psychologię, zdając się tylko i wyłącznie na medycynę. I nie chodzi mi jedynie o kwestię niepłodności.


Z niecierpliwością czekam na tę książkę. Nie sama, gdyż Mąż również ma na nią straszną ochotę. Mam nadzieję, że poczta zdąży ją dostarczyć przed naszym wyjazdem, bo bardzo chcielibyśmy ją ze sobą zabrać.

Aktualizacja z 29.8.2012 - dzisiaj dostałam kopertę i pakuję jej zawartość do torby podręcznej.

Aktualizacja z 28.9.2012 - po przeczytaniu siedmiu rozdziałów mogę śmiało polecić tę książkę absolutnie wszystkim, którzy interesują się psychologią i pracą nad sobą - nie tylko tym, których dotyczy problem niepłodności. Wszystkim mądrym i otwartym umysłom!

I jeszcze coś w tym samym temacie - "Niepłodność to wielki dramat pary".