To nie jest blog z typowymi recenzjami książek.
To jest moja osobista podróż.
Bardzo subiektywna.
Podróż w emocje.
Podróż we wspomnienia.
Podróż sentymentalna.

poniedziałek, 30 kwietnia 2012

"Śluby polskie" - Hanna Szymanderska


Zakupiłam ją po naszym ślubie cywilnym, ale wciąż jeszcze przed kościelnym. Przejrzałam jej zawartość w księgarni i wydała mi się ona na tyle ciekawa, że chciałam mieć ją u siebie na półce.

Napisana prostym językiem, zwraca uwagę na historię związaną nie tylko z samymi ślubami, ale także na wszystkie poprzedzające je wydarzenia, takie, jak choćby zaręczyny. Zawiera bardzo dużo ciekawych informacji związanych z tradycją i zwyczajami. Na jej stronach znajdziecie także przepisy na dania weselne, które można z powodzeniem wykorzystać przy innych okazjach.

Fajna i lekka lektura nie tylko dla prezent dla narzeczonych, ale dla wszystkich - w końcu zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć, prawda?

Na koniec coś o obrączkach:

"W Polsce nowożeńcy wymieniają się obrączkami od XVIII wieku, zastępując tym wiązanie rąk lub wymianę wieńców (...) W Polsce od dnia ślubu obrączka zajmuje miejsce pierścionka zaręczynowego (na lewą rękę wraca u wdowy/wdowca), a noszona jest na palcu serdecznym prawej ręki - symbolizuje to pojednanie z Bogiem i bliźnimi. W Europie Zachodniej panuje zwyczaj noszenia obrączki na serdecznym palcu lewej ręki, ponieważ ta strona, jako bliższa sercu, odpowiada za emocjonalną sferę życia".